Vodafone heeft sinds zaterdagochtend te maken met een storing. Hierbij is het vrijwel onmogelijk om MyVodafone te gebruiken. Daarbij melden klanten van de roodgekleurde provider problemen met het mobiel bellen.
Storingen bij Vodafone
Klanten van Vodafone ervaren problemen met verschillende dingen van de provider. Allereerst is er het inloggen bij MyVodafone dat voor problemen zorgt. Als diegene wil inloggen, komen ze in een wachtrij terecht. Daarin zie je direct hoeveel wachtenden er nog zijn.
Andere problemen spelen ook, die betrekking hebben op het gebruik van de smartphone. Vodafone meldt dat klanten met een prepaid-aansluiting geen bereik hebben; waardoor zowel internetten, als sms’en en internetten onmogelijk wordt via het mobiele netwerk van de provider. Tevens ontvangen we signalen dat degenen met een abonnement ook problemen zouden ondervinden met het mobiele netwerk van Vodafone.
De oorzaak van de storingen is niet bekend. Wel zegt Vodafone dat het werkt aan een oplossing. Soms kan het helpen om het toestel opnieuw op te starten, zo meldt de provider.
Update 16:29 uur: een woordvoerder van Vodafone laat aan DroidApp weten dat de storing is verholpen. De diensten zouden weer moeten werken zoals het hoort.