Verzekeraar Ditzo start in Nederland met het melden van schade via WhatsApp. Een schadeformulier behoort hier mee tot verleden tijd in veel gevallen. WhatsApp wordt steeds vaker ingezet bij bedrijven voor klantenservice, maar nog niet eerder begon een verzekeraar voor vergelijkbare zaken met service via WhatsApp.
Ditzo en WhatsApp
Als eerste verzekeraar in Nederland zet Ditzo WhatsApp in als manier om schade te melden. Volgens de verzekeraar moest het voor klanten gemakkelijker worden om schade te melden. Eerder kwam Ditzo al met de mogelijkheid om vragen te stellen over je verzekering via WhatsApp. Nu wordt deze service verder uitgebreid.
Schade melden via WhatsApp
Het melden van schade kan voortaan dus via WhatsApp. De verzekeraar belooft dat de schade daarna direct in behandeling wordt genomen. Hiervoor hoeft dan in veel gevallen geen schadeformulier ingevuld te worden. Wanneer er een ander voertuig of er andere mensen bij betrokken zijn, dan moet wel nog een schadeformulier getekend worden. Volgens Ditzo is dan een foto van het schadeformulier met drie goede foto’s van de bijbehorende schade voldoende.
Niet alleen voor autoschade kan je voortaan via WhatsApp je melding doorgeven. Bij schade aan je inboedel of woonhuis is er ook de schademeld-service via WhatsApp. Bij het melden van een autoschade via WhatsApp kan je direct het adres doorgestuurd krijgen van het dichtstbijzijnde reparatiebedrijf. De locatie met Google Maps-kaart wordt dan direct doorgestuurd naar je.
Ditzo geeft je een korte uitleg hoe je schade kunt melden via WhatsApp;
- Stuur 3 goede foto’s van de schade door via WhatsApp naar: 06 – 101 359 38
- Bij een schade waarbij een andere partij is betrokken, hebben we ook een foto nodig van het ingevulde schadeformulier.
- Stuur ook je naam + polisnummer door naar het WhatsApp-nummer.
- Meld je je schade op werkdagen tussen 09.00 uur en 17.30 uur dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op. Buiten deze tijden nemen we de volgende werkdag contact met je op.