Een klant van Tele2 kan geld verwachten van de provider. De rechtbank heeft dit besloten. Er werd destijds geadverteerd met ‘een gratis smartphone’, maar de rechter oordeelde dat dit niet gratis was.
Tele2 moet betalen
In een rechtszaak heeft de rechtbank bepaald dat Tele2 een bedrag van 300 euro moet betalen aan een klant. De reden hiervan is dat de klant via ConsumentenClaim een zaak had aangespannen. Er werd eerder geadverteerd met een gratis smartphone bij een abonnement. Echter werd eerder door de Hoge Raad al geoordeeld dat door providers misleiding was en dat de telefoon dus niet gratis was. Je betaalde deze immers bij het abonnement en deze constructie werd gezien als krediet.
ConsumentenClaim geeft aan dat de uitspraak ook in deze zaak weer duidelijk is. In mei werd ook T-Mobile al veroordeeld tot het betalen van een bedrag aan een klant, omdat er geadverteerd werd met een gratis toestel. Verschillende providers zijn al in het ongelijk gesteld rondom vergelijkbare situaties. Inmiddels mag er niet meer geadverteerd worden met een ‘gratis toestel’, de volledige all-in prijs moet gecommuniceerd worden.