T-Mobile geeft klanten de mogelijkheid om via Google Assistent dingen te vragen over bijvoorbeeld het netwerk of je abonnement. Je kunt verschillende vragen waaronder je resterende tegoeden en nog veel meer.
T-Mobile via Google Assistent
Telecomprovider T-Mobile laat je sinds enige tijd verschillende commando’s uitvoeren via Google Assistent. De roze provider heeft ondersteuning toegevoegd voor de slimme assistent van Google. Vanaf nu is de functionaliteit voor iedere klant van T-Mobile te gebruiken. Om de commando’s van de provider te gebruiken in Google Assistent dien je eenmalig je My T-Mobile account te koppelen aan de Assistent.
T-Mobile heeft een reeks vragen die je kunnen helpen. Denk bijvoorbeeld aan vragen als ‘Hoeveel data heb ik nog’, ‘Wat is mijn telefoonnummer’ en ‘Wat is mijn PUK-code’. Tevens kan de assistent van T-Mobile je helpen met het kopen van een aanvuller voor je bundel en kan je horen wanneer je contract afloopt en je mag verlengen. Een andere optie is om via Google Assistent te vragen of er toevallig werkzaamheden aan het netwerk zijn.
De functionaliteit werkt zowel via de Google Assistent-app op je smartphone, als via de slimme apparaten zoals de Google Home of Home Mini. Je begint met ‘OK Google’, waarna je T-Mobile kunt starten door het commando ‘Praten met T-Mobile’ te gebruiken.