T-Mobile kampt al dagen met een hardnekkige storing op haar netwerk. Vakantiegangers in Europa melden een trage of onwerkbare 4G internetverbinding bij de provider. Het is nog onduidelijk hoelang de storing zal aanhouden.
Traag 4G in het buitenland
Vanochtend leken de problemen even voorbij maar opnieuw maken klanten melding van een trage dataverbinding in het buitenland. Op het forum van T-Mobile komen een flink aantal klachten binnen van gebruikers uit heel Europa, ook DroidApp ontving signalen van T-Mobile klanten. De storing speelt al sinds maandag 24 juli wat duidt op een complexe storing.
Klanten van T-Mobile melden internetsnelheden die niet boven 2G snelheden uitkomen. Wanneer familieleden met een andere provider op hetzelfde buitenlandse netwerk testen wordt wel een normale 4G snelheid behaald. Op het forum van T-Mobile geeft de provider aan dat het op de hoogte is van de storing. Ook zou er achter de schermen hard worden gewerkt aan een oplossing. Gebruikers worden gevraagd resultaten van een snelheidstest in te sturen of een ander netwerk te proberen in het buitenland.
DroidApp-lezer John laat ons weten dat hij ook problemen ondervindt met de My T-Mobile app. Het aantal verbruikte MB wordt niet of onjuist bijgewerkt door de provider. Ook dit is sinds enkele dagen het geval.
Het is nog niet duidelijk wanneer de storing opgelost zal zijn. Zodra wij meer informatie ontvangen zullen wij dit bericht bijwerken.