Uit recent onderzoek blijkt dat er iedere maand 1300 verkeerde overboekingen worden gemeld. Hierbij gaat het vaak om oude rekeningnummers in het adresboek. Daar hebben ASN Bank, SNS Bank en RegioBank nu iets op verzonnen. In de app is vanaf nu de Adresboekcheck toegevoegd.
Adresboekcheck
Dankzij de adresboekcheck in de apps van ASN, SNS en RegioBank moet het aantal verkeerde overboekingen gereduceerd worden. Als je als klant een contactpersoon uit je adresboek kiest, wordt op de achtergrond gecontroleerd wanneer je voor het laatst geld naar diegene hebt overgemaakt. Als dat langer dan 15 maanden geleden is, dan ontvang je een melding om het te controleren. Daarbij kun je ook direct het rekeningnummer aanpassen.
De banken kondigen aan dat de volgende stap de IBAN-Naam check wordt. Hierbij wordt bij internet- en mobiel bankieren gecontroleerd of het rekeningnummer overeenkomt met de naam van de ontvanger. SNS geeft aan dat het hoopt de IBAN-Naam check in de tweede helft van 2017 in te voeren.
App update
De update voor de SNS, ASN en RegioBank app brengt ook nu al enkele verbeteringen. Zo kun je je pasinstellingen wijzigen met je vingerafdruk (zoals het activeren van contactloos betalen) en kun je de SNS Wereldpas activeren via de app.