Telecomprovider Simpel timmert stevig aan de weg en zag haar klantenbestand groeien met 16 procent in zes maanden tijd. Andere virtuele providers doen overigens ook geen slechte zaken.
Simpel doet het goed
Telecompaper publiceerde onlangs haar rapport over virtuele providers in Nederland. Daarin staat dat Simpel de grootste groei heeft laten zien in een periode van zes maanden gemeten tot maart 2019. Dankzij de groei heeft het merk de concurrenten Lebara en Lycamobile ingehaald. De virtuele aanbieders zijn samen goed voor zo’n 8,2 miljoen actieve simkaarten, wat bijna 40% van de totale Nederlandse markt is.
Doordat Tele2 is gefuseerd met T-mobile is het ook als virtuele provider gerekend en stoot daarmee Telfort van de troon als grootste merk. Simpel staat op de derde plaats maar is in tegenstelling tot Telfort en Tele2 geheel onafhankelijk. Simpel boekte vooral veel succes met haar 1 euro aanbieding waarop het veel klanten wist te binden. De verwachting is wel dat de virtuele markt weer wat gaat krimpen door het verdwijnen van Telfort, wat zal opgaan in KPN.