Muziekherkenning-app Shazam heeft het aantal actieve gebruikers flink zien stijgen. Op dit moment telt Shazam meer dan 100 miljoen actieve gebruikers per maand. Dat is een stijging van 34 procent in een jaar tijd. Maandelijks ziet Shazam een stijging van 13 miljoen gebruikers. Naast de cijfers over het aantal gebruikers, heeft Shazam nog meer interessante cijfers naar buiten gebracht.
Shazam, de populaire app voor het scannen en herkennen van muziek, heeft het aantal actieve gebruikers met 34 procent zien stijgen. Shazam telt op dit moment meer dan 100 miljoen mobiele actieve gebruikers, per maand. Op 500 miljoen mobiele apparaten is de applicatie geïnstalleerd, waar het in februari 2013 nog op 300 miljoen installaties zat, zo maakt het bedrijf bekend. Maandelijks ziet het bedrijf een stijging van 13 miljoen gebruikers. Het scannen en herkennen van een muziektrack gebeurt meer dan 20 miljoen keer per dag.
Innovatie
Shazam maakte verder bekend dat in gemiddeld vier seconden een nummer met Shazam herkend wordt. Shazam is echter nog niet klaar met innoveren. Het team met technische en wetenschappelijke ingenieurs omvat 120 wetenschappers. Daarnaast heeft Shazam met haar muziekherkenning-dienst 200 patenten in huis. Shazam zet de gebruikservaring van de applicaties op een eerste plaats.
Updates
Het afgelopen jaar bracht Shazam voor zowel het Android-platform als het iOS-platform vrijwel maandelijks een update uit, met daarbij ook nieuwe features waaronder de newsfeed, integratie voor streaming-muziekdiensten en andere nieuwe slimme toevoegingen.
Shazam in televisiereclames
Shazam zal verder meer gebruikt gaan worden in reclames op televisie. Onlangs sloot Shazam met een grote Franse autofabrikant nog een deal waarbij Shazam een grote rol speelde in een televisiecommercial. In Amerika heeft circa 30 procent van de Amerikaanse gebruikers gebruik gemaakt van de Shazam-functionaliteit in een televisiereclame.
Bron: Shazam