De muziekherkenning-app Shazam heeft een grote update ontvangen in de Google Play Store. De update voor Shazam brengt diverse vernieuwingen met zich mee. Een van de vernieuwingen is de vernieuwde interface met een vleugje Material Design, en uitgebreide hitlijsten.
In de Google Play Store hebben de ontwikkelaars van de app Shazam een update uitgebracht voor de muziekherkenning-app. De update die vandaag is verschenen geeft de applicatie een vernieuwde interface. Shazam voor Android ziet er nu gestroomlijnder en strakker uit. De applicatie geeft de mogelijkheid nog steeds om je Facebook-account of Shazam-account te koppelen aan de applicatie. Op deze manier kan je zien wat je vrienden ‘geshazamd’ hebben.
Met de nieuwe interface zien we een aantal Material Design elementen terug in Shazam. Echter is de applicatie nog lang niet helemaal Material Design. De meeste Material-elementen in de applicatie vinden we terug bij het bekijken van de hitlijsten. Ook de hitlijsten zijn uitgebreid in de vernieuwde Shazam-app. Je kan van elk land nu de hitlijsten bekijken, maar je kan ook de volledige hitlijst raadplegen.
Bij het openen van Shazam is er nog altijd de shortcut om de muziekherkenning te starten. Wanneer je naar beneden scrolt worden er aanbevolen berichten weergegeven. Dit kunnen nieuwsberichten zijn over hitlijsten, maar ook over artiesten.
Update: Het is ook mogelijk om in de hitlijsten precies te kunnen zien hoeveel keer een bepaalde track ‘geshazamed’ is. Daarbij worden tracks die een opmerkelijk succes zijn of zijn geweest op Shazam in de ‘Hall of Fame’ geplaatst. Een track met bijvoorbeeld meer dan 15 miljoen keer geshazamed is, krijgt de stempel ‘Platinum’. Verder is de Spotify-integratie verbeterd en kunnen tracks vanuit Shazam direct in een afspeellijst op Spotify gezet worden. Heb je een Rdio of Spotify premium-abonnement, dan kan er vanuit de applicatie van Shazam direct naar het nummer geluisterd worden.
De nieuwe update voor Shazam is vanaf nu te vinden in de Google Play Store.