Tech-fabrikant Apple heeft de overname van de muziek herkenningsdienst Shazam afgerond. De applicatie wordt binnenkort advertentievrij op alle platformen.
Shazam wordt advertentievrij
De overname werd eerder deze maand goedgekeurd door de Europese Commissie. Apple publiceert dat de overname daarmee rond is en dat alle gebruikers binnenkort een advertentievrije versie kunnen verwachten. Het herkennen van muziek met Shazam blijft dus voorlopig bestaan. Apple en Shazam hebben een gedeelde historie en interesse als het gaat om muziek.
“Apple and Shazam have a long history together. Shazam was one of the first apps available when we launched the App Store and has become a favorite app for music fans everywhere,” zegt Oliver Schusser, Apple’s vice president of Apple Music. “With a shared love of music and innovation, we are thrilled to bring our teams together to provide users even more great ways to discover, experience and enjoy music.”
Het is niet ondenkbaar dat op termijn de Shazam-app zal gaan verdwijnen om daarna terug te komen in de Apple Music app. De Shazam app is inmiddels al 1 miljard keer gedownload en wordt dagelijks zo’n 20 miljoen keer gebruikt om een nummer te ontdekken. Het is nog steeds onbekend welke plannen Apple heeft met de Android-app van Shazam. Laten we hopen op het beste.