Gisteren schreven we al dat de verkoopdatum van de Samsung Galaxy Note7 uitgesteld zou worden. Dit alles heeft te maken met de verschillende problemen die gebruikers ondervonden met het product, waarbij zelfs toestellen zouden ontploffen. Samsung Nederland heeft nu gereageerd op de berichten rondom de verkoop van de Galaxy Note7.
Leverdatum Galaxy Note7
Samsung laat weten dat de verkoopdatum en levering van de Samsung Galaxy Note7 definitief is vertraagd. Gisteren schreven we al dat er al verschillende gebruikers melding hebben gemaakt van een exploderende smartphone, waardoor er een terugroepactie mogelijk gestart zou gaan worden in de landen waar het toestel al verkocht wordt. Samsung spreekt over een probleem met de accu en is een diepgaand onderzoek gestart.
Er zijn op dit moment wereldwijd 35 gevallen bekend van problemen met de Samsung Galaxy Note7. Voor Nederland stond de release van de Note7 oorspronkelijk gepland op 9 september. Echter zal deze dus uitgesteld worden. Samsung laat hierop het volgende weten;
“Omdat de veiligheid van onze klanten een absolute prioriteit is voor Samsung, is besloten dat de verkoopdatum van de Galaxy Note7, die op 9 september stond, uitgesteld wordt.”
Wanneer het toestel wel uitgebracht wordt, laat Samsung in het statement niet weten. Gisteren schreven dat er gesproken zou worden over ‘in oktober’, maar dat is een schatting vanuit de retail. Wel krijgen klanten die reeds een bestelling geplaatst hebben voor het ongemak een geheugenkaart van 128GB bij de levering.