De Japanse fabrikant van hardloopschoenen en sportaccessoires ASICS neemt de applicatie Runkeeper op in haar portfolio. Daarmee is ASICS het tweede sportmerk wat een dergelijke applicatie overneemt.
Runkeeper naar ASICS
Runkeeper, opgericht in 2008 met als doel om de gehele wereld aan het hardlopen te krijgen wordt nu acht jaar later nog altijd fanatiek gebruikt door miljoenen sportfanaten. Fabrikanten van fitness producten zoeken tegenwoordig nieuwe manieren om klanten aan hun merk te binden. Ook applicaties kunnen hierbij een doorslaggevende factor zijn. Het op gaan in ASICS is voor de oprichters van Runkeeper dan ook een logische stap om hun visie verder vorm te laten geven.
Voor gebruikers van de Runkeeper-app zal er niets veranderen zo verzekert de oprichter van Runkeeper, Jason Jacobs.
“Not only will the Runkeeper product carry on, but we will be able to move even faster. We will be able to pursue the vision we’ve set out to pursue all along, with a partner that can bring many resources to bear that we couldn’t fathom having access to on our own.”
Niet alleen ASICS is in het bezit van een dergelijke sport-app, Adidas nam in het verleden al de hardloop-app Runtastic op in haar portfolio.
Bron Runkeeper op Medium