Telecomprovider Hollandsnieuwe is gisteravond diep door het stof gegaan in een uitzending van Tros Radar. Het consumentenprogramma besteedde aandacht aan de problemen waar de provider al enige tijd mee heeft te kampen.
Hollandsnieuwe belooft beterschap
De consumentenbond richtte haar pijlen eerder deze maand ook al op de dochter provider van Vodafone toen zij tientallen klachten kregen van gedupeerde gebruikers. De problemen zouden veroorzaakt worden door een migratie naar een nieuw systeem voor bellen, sms’en en internetten.
Nummerbehoud
Klanten die hun oude telefoonnummer willen meenemen naar Hollandsnieuwe melden dat het porteren van het 06-nummer vaak langer duurt dan normaal. Dat laatste zorgt er bij klanten voor dat het oude abonnement langer doorloopt en er extra kosten gemaakt worden. Klanten kunnen een vergoeding krijgen van Hollandsnieuwe over de periode dat het nummerbehoud te laat is uitgevoerd.
Bereikbaarheid
Om de klachten over de bereikbaarheid van de klantenservice aan te pakken heeft de telecomprovider haar klantenservice capaciteit verdubbeld. Ook zijn de openingstijden ruimer geworden en is het telefoonnummer (1200) van de klantenservice tijdelijk gratis. Klanten die tussen zeven december en vandaag met de klantenservice hebben gebeld, krijgen compensatie voor de belkosten.
Migratie
De migratie naar het nieuwe systeem zal worden doorgezet maar klanten zullen in kleinere groepen worden overgezet op dit systeem. De provider kan dan sneller problemen signaleren en aanpakken, ook blijft daarmee het ongemak beperkt.
Via GSMHelpdesk