De ontwikkelaars van Pokémon GO kunnen terugkijken op een erg succesvolle week. Niantic lanceerde toen de mobiele game van Pokémon. Er zijn nieuwe aanwijzingen opgedoken voor nieuwe functies. Pokémon Go krijgt gesponsorde locaties en mogelijk zien we ook binnenkort virtual reality-ondersteuning met Google Cardboard. Mogelijk wil Niantic Inc. ook samenwerken met fastfoodketen McDonald’s.
Pokémon GO: gesponsorde locaties
Binnenkort zullen we in Pokémon GO gesponsorde locaties gaan zien. Op deze manier zou Niantic Inc. geld willen verdienen aan het spel. PokéStops en ‘gyms’ vinden we nu doorgaans vaak bij publieke plaatsen. Denk aan een monument, bezienswaardigheden of parken.
Met gesponsorde locaties kan een bedrijf mogelijk meer klanten verwachten. Hier moet tenslotte een Pokémon gevangen worden. Het zou mogelijk kunnen zijn dat bedrijven niet voor altijd in de game zijn te vinden, maar gedurende een bepaalde periode. In de komende tijd zal Niantic Inc., de ontwikkelaar van Pokémon Go, meer informatie prijsgeven over gesponsorde locaties in de game. Wel doken er berichten op over een mogelijke samenwerking met McDonald’s. De aanwijzingen zijn gevonden in de code van de app. Wat dit precies inhoudt, is niet bekend.
Virtual Reality en Google Cardboard
In de over-pagina in de Pokémon Go app vinden we een kopje ‘Licenses’. Daar zijn aanwijzingen gevonden voor ‘Google Cardboard’. Dit kan er op duiden dat Pokémon Go ondersteuning krijgt voor virtual reality. Echter hebben de ontwikkelaars hier nog niks over bekend gemaakt, maar de tekst staat er natuurlijk niet voor niks. Zodra er meer bekend is over virtual reality in Pokémon Go, houden we je natuurlijk op de hoogte. Gisteren werd Pokémon GO 0.29.2 uitgebracht.
Leestip: 10 Pokémon GO tips
Via Engadget