Trans Link Systems, het bedrijf achter de OV-Chipkaart heeft per direct wijzigingen doorgevoerd in de OV Chip Mobiel registratie. Sinds een ruime week kan er ingecheckt worden met de smartphone, maar door het overweldigende succes en de grote problemen verandert dit.
OV Chip Mobiel registratie gestaakt
Sinds 22 mei 2017 kunnen klanten van KPN, Telfort, Simyo, Vodafone en Yes Telecom hun smartphone gebruiken in het openbaar vervoer. Je kunt namelijk met OV Chip Mobiel je telefoon als OV-Chipkaart gebruiken. De dienst heeft te maken met zo enorm groot succes dat er een grote hoeveelheid problemen optreden.
De problemen variëren van een enorm lange wachttijd rondom de registratie of problemen met het downloaden van de applicatie. Op de eerste dag telde de dienst al achtduizend registraties. Een grote hoeveelheid reizigers heeft nog niet succesvol kunnen reizen met de smartphone.
Veel mensen zouden direct de app uit de Google Play Store downloaden, maar niet eerst de stappen volgen voor de registratie van OV Chip Mobiel. De problemen hebben Trans Link Systems doen besluiten geen nieuwe registraties meer op te nemen van andere providers dan Vodafone. Dit betekent dat je je alleen nog kunt registreren als je een Vodafone-abonnement hebt. In tegenstelling tot bij een aantal andere providers heb je bij Vodafone enkel de Vodafone Wallet app nodig en de OV Chip Mobiel app.
Op dit moment zegt het bedrijf bezig te zijn met het verbeteren van de dienstverlening rondom de aanmelding. Wanneer dit opgelost is, zal de registratie weer geopend worden.