Tele2 heeft haar eigen MijnTele2 app vernieuwd met een update. De applicatie is in veel opzichten veranderd. Volgens de van oorsprong Zweedse provider moet de applicatie mede dankzij de besturing via de chat nog klantvriendelijker zijn.
Nieuwe MijnTele2 app
Voor zowel Android als iOS is de MijnTele2 app vernieuwd. De update brengt een nieuwe lik verf voor de applicatie die klanten van Tele2 kunnen gebruiken. Daarbij is ook de werking en bediening flink veranderd. Tele2 omschrijft de app als een ‘zelfservice-app’. Deze luistert letterlijk en figuurlijk naar klanten. Het is mogelijk om op de bekende manieren de app te bedienen, maar je kunt ook via de chat vragen stellen.
Via de MijnTele2 app heb je niet alleen toegang tot de bekende functies, zoals je verbruik, je abonnement en het kiezen van bundels. Het is ook mogelijk om persoonlijke gegevens in te zien en deze te wijzigen. Dankzij een samenwerking met IBM Watson Ai Assistant is de applicatie slimmer en past de app zich aan, aan de wensen van de gebruiker.
In de afgelopen tijd heeft de provider met een groep klanten een beta-versie getest. Zo werd getest dat de app kan leren omgaan met vragen van klanten. De vragen die gesteld worden aan de klantenservice, via de app, kunnen nu dus ook beantwoord worden. Volgens een eigen gehouden pilot van Tele2 kan 82 procent van de gebruikers de nieuwe manier van bedienen en navigeren waarderen. Volgens de Zweedse provider moet de nieuwe Tele2 app een volgende stap zijn op het gebied van klantgerichtheid.
De applicatie van Tele2 is via onderstaande button te downloaden uit de Google Play Store.