Virtual Reality is belangrijker dan ooit en dat weet ook fastfood-keten McDonald’s. De hamburgerketen gaat bij elk Happy Meal een VR-bril meegeven. Dat is weer eens wat anders dan een speelfiguur uit de nieuwste bioscoopfilm. Het gaat om een eigen VR-bril van McDonald’s genaamd “Happy Goggles”.
Happy Goggles
Tijdens het Mobile World Congress in Barcelona vorige week werd al duidelijk dat Virtual Reality steeds belangrijker wordt. De groei is nog lang niet ten einde en dus komt McDonald’s met een interessante actie.
In veertien filialen van McDonald’s in Zweden zal een VR-bril als verrassing in het Happy Meal zitten. Het gaat hierbij om een proef die loopt van 5 tot en met 12 maart, tijdens de schoolvakantie in Zweden. Wanneer de proef succesvol is verlopen, zal de hamburgerketen het overwegen om de bril ook naar andere landen te brengen. In totaal zullen er 3500 ‘Happy Goggles’ beschikbaar zijn.
Zoals gezegd zal de VR-bril beschikbaar zijn tijdens de Zweedse schoolvakantie. Deze ‘Sportlov vakantie’ krijgen kinderen en families de mogelijkheid om op ski-vakantie te gaan. De virtual reality-bril moet er voor zorgen dat kinderen de game “se upp i backen” downloaden; vrij vertaald; kijk uit op de piste. Het heeft als doel dat kinderen begrijpen dat ze alert moeten zijn op de piste en obstakels moeten vermijden.
Op dit moment zullen we de McDonald’s VR-bril enkel in Zweden gaan zien. Maar het is zeker niet uitgesloten dat de actie zo succesvol is, dat we hem ook buiten het Scandinavische land zullen tegenkomen verwachten we.