Telecomprovider KPN heeft bevestigd dat het Visual Voicemail uit gaat rollen naar zowel consumenten als zakelijke klanten. De dienst komt naar Android en de uitrol begint komende week. Hierbij zal het gebruik van de voicemail zoals je nu gewend bent gaan veranderen.
KPN Visual Voicemail
KPN heeft bekend gemaakt dat het in de periode van 16 oktober tot en met 25 oktober 2017 wijzigingen doorvoert in de voicemaildienst. Er gaan hierbij een aantal zaken veranderen, waaronder de manier waarop berichten afgeluisterd kunnen worden.
Bij Visual Voicemail is het voor gebruikers mogelijk de boodschap via de app terug te luisteren. Hier zie je de audiospeler met een mogelijkheid om een bericht af te luisteren, te pauzeren en om door- en terug te spoelen. Tevens kun je een nummer direct opslaan en met een druk op de knop terugbellen of een sms-bericht versturen.
De KPN Visual Voicemail app zal deze maand uitgebracht worden voor Android in de Google Play Store. Klanten worden in de eerder genoemde periode ‘omgezet’ en het is belangrijk voor diegenen dat oude berichten nog 14 dagen na aanpassing beluisterd kunnen worden. Als een bericht bewaard moet worden, adviseert KPN om deze boodschap op te nemen, er wordt vanuit KPN geen optie geboden hiervoor.
Daarbij is bekend gemaakt dat het direct terugbellen door een ‘1’ te toetsen verdwijnt. Het aantal welkomsboodschappen wordt teruggebracht naar 2 (dit was 5) en de VoiceMail Planner voor verschillende boodschappen afhankelijk van de tijd zal ook verdwijnen. Klanten krijgen bericht als zij zijn omgezet naar Visual Voicemail. Zover bekend zal het ook gewoon mogelijk blijven om 1233 te bellen voor de voicemail.