Klanten van KLM kunnen vanaf nu hun boardingpass en informatie toegestuurd krijgen via WhatsApp. Luchtvaartmaatschappij KLM en WhatsApp hebben samen de handen ineengeslagen. KLM is nu één van de eerste bedrijven met een zakelijk WhatsApp-account.
KLM met zakelijk WhatsApp-account
Eerder werd al bekend dat WhatsApp functies beschikbaar zou stellen voor bedrijven. KLM heeft nu als één van de eerste bedrijven de primeur met een zakelijk WhatsApp account. KLM laat in een persbericht weten dat KLM-klanten over de hele wereld in 10 verschillende talen de dienst kunnen gebruiken.
Reizigers kunnen bijvoorbeeld informatie via WhatsApp ontvangen, maar ook hun instapkaart, incheckmelding en vluchtupdates. WhatsApp test momenteel met een klein aantal bedrijven de zakelijke mogelijkheden en KLM behoort tot één van de gelukkigen. Er wordt benadrukt dat de chats beveiligd zijn en niet inzichtelijk zijn voor anderen, alleen voor KLM.
KLM zet al jarenlang vol in op sociale netwerken en chat-apps. Zo is de luchtvaartmaatschappij actief op tal van netwerken waaronder KakaoTalk, WeChat, Twitter, Facebook, LinkedIn, Facebook, Messenger en nu dus ook WhatsApp.
De service is beschikbaar voor degenen die via KLM tickets boeken of inchecken. Daarbij moeten zij bij hun boeking aangeven dat zij via WhatsApp informatie willen ontvangen.