Instagram heeft grote plannen om het sociale fotonetwerk nog aantrekkelijker te maken. Instagram heeft bekend gemaakt dat het thema-kanalen gaat lanceren. Vandaag is het eerste thema-kanaal gelanceerd onder de naam Instagram @Music.
@Music
Instagram is begonnen met het introduceren van thema-kanalen. Vandaag start de van oorsprong foto-app met @Music. Instagram @Music is geen concurrent voor Spotify en is ook geen muziekdienst. Met thema-kanalen licht Instagram bepaalde artiesten uit, om zo ook naamsbekendheid voor artiesten te creëren.
Vanaf vandaag zal het Instagram iedere dinsdag tot en met zondag dagelijks nieuwe content plaatsen. De inhoud bestaat uit bekende en onbekende artiesten maar ook muzieklessen van 15 seconden. De focus ligt volgens Instagram voornamelijk bij het ontdekken van nieuw opkomend talent.
Dat Instagram nu start met thema-kanalen, met in dit geval @Music is volgens Instagram niet gek. Van de 300 miljoen gebruikers zou meer dan 25 procent van de meest populaire accounts behoren tot de muzikanten.
Instagram @Music zal exclusieve redactionele inhoud creëren en hierdoor hoopt het bedrijf een volwaardige plek voor muziekliefhebbers te krijgen. Op dit moment gebruiken gebruikers van Instagram gemiddeld 21 minuten per dag de app Instagram op hun smartphone en dit moet met de professionele inhoud meer worden, zo meldt Buzzfeed.
Meer Instagram thema-kanalen
Instagram zal nog meer thema-kanalen uit gaan brengen in de komende tijd. Welke dit precies gaan worden is nog niet bekend. Je kan Instagram @Music hier vinden. Instagram bracht afgelopen week nog een update uit met nieuwe filters en emoji.