Huawei en OnePlus hebben allebei maatregelen genomen vanwege het coronavirus. Het gaat om aanpassingen in bijvoorbeeld de garantie voor smartphones.
Huawei en OnePlus tijdens coronacrisis
Het kan niet vaak genoeg benadrukt worden; blijf thuis als je niet per se naar buiten hoeft. Op deze manier moet de verspreiding van het coronavirus gereduceerd worden. Zowel OnePlus als Huawei passen nu hun garantiebeleid aan, zodat gebruikers in deze periode geholpen kunnen worden.
Huawei
Huawei heeft een aantal winkels en servicecentra gesloten. Daarbij neemt het bedrijf aanvullende acties. Het bedrijf verlengt de garantie tot 15 juni voor alle Huawei-apparaten waarbij de garantie verloopt tussen 15 maart en 14 juni 2020. Daarnaast is er een ‘contactloze’ deur-tot-deur-service zonder ophaal- en bezorgkosten. Apparaten die al ter reparatie zijn bij servicecentra, worden gratis retour gestuurd met de bezorgservice.
OnePlus
OnePlus neemt vergelijkbare maatregelen. De garantie van OnePlus-toestellen wordt verlengd tot 31 mei, indien de garantie tussen 1 maart en 30 mei 2020 verloopt. Daarnaast wordt de retour- en vervangingsperiode verlengd van 15 naar 30 dagen, tot eind mei. Alle retourzendingen van vervangingen en reparaties zijn gratis.