Google heeft vanavond een nieuwe functie toegevoegd aan de muziekdienst Play Music aangekondigd. Met Google Play Music moeten gebruikers gratis muziek kunnen luisteren via afspeellijsten, maar met advertenties. Duidelijk wil Google hiermee de strijd aan gaan met Apple en Spotify.
Google Play Music
In de Verenigde Staten rolt Google vanaf nu een vernieuwde versie van Google Play Music uit. In de loop van de week zullen ook de Android-app en iOS-app de nieuwe versie van de muziekdienst krijgen. In Google Play Music kan gekozen worden uit verschillende afspeellijsten, waarmee muziek wordt afgewisseld met commercials. Dit doet ons denken aan de door Nokia onlangs geïntroduceerde app MixRadio.
Daarnaast zal Google Play Music nog steeds de mogelijkheid aanbieden om kosteloos 50.000 tracks te importeren in de muziekbibliotheek van Google’s muziekdienst. Het doel van het aanbieden van de nieuwe stap is natuurlijk dat gebruikers meer willen en daardoor over gaan stappen naar het betaalde abonnement van Google Play Music.
In de Verenigde Staten zal zoals gezegd de uitrol vanaf nu gaan beginnen. De verwachting is dat in de toekomst de radio-functionaliteit ook uitgerold wordt naar andere landen. Wanneer dit het geval is, lees je dit uiteraard op DroidApp.
via Google