De zoekresultaten van afbeeldingen in Google gaan er iets anders uitzien, met badges probeert de zoekgigant resultaten duidelijker te maken. Bij bepaalde afbeeldingen wordt er links onderin de afbeelding een badge geplaatst met informatie.
Afbeeldingen voorzien van extra informatie
Nieuwe badges op de zoekresultaten van Google’s afbeeldingenzoekmachine moeten de gebruiker aanzetten tot het klikken op afbeeldingen. Tegelijkertijd weet je als gebruiker welke informatie er achter de afbeelding verscholen ligt, zoals bijvoorbeeld een cupcake recept. In het voorbeeld van Google is te zien dat bij zoekresultaten van cupcakes recepten en video’s worden getoond.
Naast icoontjes die een video of recept aanduiden zijn er ook andere badges te vinden in de resultaten. Zo worden bepaalde producten voorzien van een product-badge en kun je bewegende GIF-afbeeldingen makkelijker herkennen door een GIF aanduiding. De verbetering in de zoekresultaten van afbeeldingen zal niet meteen zichtbaar zijn omdat Google de functie gespreid uitrolt. Uiteindelijk moeten de badges zichtbaar zijn in de mobiele website van Google en de Google app voor Android.