Telecomprovider T-Mobile zou in Nederland haar prijzen moeten verlagen en veel agressiever moeten in zetten op het winnen van klanten. Dat zou Deutsche Telekom, het moederbedrijf van T-Mobile willen na de mislukte verkoop van de provider. Een dergelijke strategie werpt in de Verenigde Staten haar vruchten af.
Meer klanten door lagere prijzen
Om T-Mobile Nederland te kunnen verkopen en interessanter te maken voor bieders zou de provider meer klanten moeten winnen. Volgens Telekom is dat alleen mogelijk als er ingezet wordt op agressievere marketing en lagere prijzen. Financieel persbureau Bloomberg meldt dat het nog onbekend is of deze nieuwe strategie ook daadwerkelijk uitgevoerd gaat worden.
In Nederland zet Tele2 zich als prijsvechter op de markt met scherpe tarieven en een nieuw 4G-netwerk. T-Mobile werd onlangs nog verkozen tot beste netwerk van Nederland en geeft klanten sinds kort 250MB in het buitenland. Toch verloor T-Mobile over de afgelopen drie jaar ongeveer 1 miljoen abonnees.
Of en wanneer T-Mobile daadwerkelijk deze nieuwe weg in slaat is niet bekend. Voorlopig zet de provider vol in op het feit dat het netwerk verkozen is tot beste van Nederland.
Via Tweakers