Facebook gaat de mogelijkheden op het gebied van video’s op een hoger niveau tillen. Op deze manier wil Facebook de concurrentie aangaan met de grote videowebsite van Google; YouTube. Binnenkort al zal de Android-app van Facebook al voorzien worden van nieuwe snufjes.
Het sociale netwerk Facebook wil met nieuwe mogelijkheden en functies een waardige concurrent worden voor het videoplatform YouTube. Per dag worden op het sociale netwerk gemiddeld een miljard filmpjes bekeken. In de volgende update van de Android-applicatie van Facebook zal dit aantal flink opgeschroefd moeten gaan worden, door de komt van nieuwe functies. Net als YouTube wil Facebook statistieken weergeven van hoevaak een video is bekeken. Daarnaast zal er ook meer ingespeeld gaan worden op het tonen van gerelateerde video’s.
Facebook zal met de nieuwe functies gebruik gaan maken van de kennis van het bedrijf LiveRail. LiveRail is een bedrijf welke gespecialiseerd is in het integreren en verkopen van advertenties in video’s. Het lijkt hierdoor duidelijk dat Facebook zelf ook wil profiteren van de nieuwe functionaliteit. Facebook laat weten dat 65% van de video’s op een mobiel apparaat bekeken worden.
De update voor de Facebook-app voor Android zal binnenkort worden uitgerold. De update met de video-statistieken in Facebook zullen in eerste instantie in de VS uitgerold worden.