Facebook gaat de weergave van advertenties aanpassen op de netwerkverbinding. Facebook maakt voor het bepalen van reclame al gebruik van tal van informatie, maar dat gaat vanaf nu uitgebreid worden. Bij een mindereĀ dekking zal de gebruiker ander soort reclame voorgeschoteld krijgen, dan wanneer je je in een gebied met goede dekking bevindt.
Facebook gebruikt veel informatie om passende advertenties weer te geven tussen de status-updates door. Persoonlijke informatie zoals je leeftijd, geslacht, locaties, werk, burgerlijke staat, relaties, hobby’s etcetera worden al gebruikt om reclame af te stemmen op de interesses van de gebruiker. Facebook gaat nu beginnen met het afstemmen van reclame op basis van je dataverbinding; zoals 2G, 3G en 4G.
Adverteerders kunnen vanaf nu verschillende manieren aangeven hoe ze consumenten willen bereiken, bij het gebruik van verschillende netwerkverbindingen. Deze informatie wordt samengevoegd met toestel-informatie, waarbij informatie vergaart wordt over het besturingssysteem, type telefoon en dergelijke informatie.
Bij het gebruik van een 2G-verbinding (GPRS) zal een video-advertentie een lange tijd nodig hebben om de video te laden. Hier kan een tekst-advertentie of desnoods een afbeelding is relevanter. Wanneer de gebruiker gebruik maakt van een 4G-netwerk is een video-advertentie interessanter om weer te geven, omdat deze dan in een mum van tijd geladen is.
De nieuwe manier van adverteren met gebruik van de informatie over de netwerkverbinding, wordt momenteel getest in India. Vanaf vandaag is wereldwijd de mogelijkheid beschikbaar voor adverteerders.
Via: Facebook