De populaire winkelketen Coolblue zet vanaf deze week WhatsApp in voor de klantenservice van het bedrijf. Het is daarmee de eerste winkelketen die hiermee start.
Winkelketen Coolblue start vanaf deze week met WhatsApp. WhatsApp moet naast de sociale netwerken en de andere traditionele mogelijkheden de mogelijkheid bieden voor klanten om vragen te stellen aan Coolblue.
Coolblue laat in de bekendmaking het volgende weten:
“We willen zijn waar onze klanten zijn,” zegt Pieter Zwart, oprichter en directeur van Coolblue. “En we willen klanten helpen op de manier die zij het prettigst vinden. Of dat nu per telefoon, Facebook, Twitter, YouTube, mail of in onze fysieke winkels is. Whatsapp is daar met 9,5 miljoen actieve gebruikers in Nederland een logische aanvulling op.”
In het begin zal WhatsApp kleinschalig ingezet worden. Bij discussies of vragen die via Twitter of Facebook gesteld worden, kan de klant de mogelijkheid geboden krijgen om de communicatie verder via WhatsApp voort te zetten.
via Coolblue