Met verschillende bedrijven kunnen we al communiceren via WhatsApp. Nu lijkt ook de Belastingdienst de overweging te maken om burgers te laten WhatsAppen met de klantenservice van de Belastingdienst.
Belastingdienst WhatsApp
De Belastingdienst test momenteel de inzet van WhatsApp voor de klantenservice. Tijdens de Intermediairdagen die jaarlijks worden gehouden, werd de berichtendienst getest en fiscaal specialisten reageerden positief op deze test. Nu wordt er gekeken welke benodigdheden er nodig zijn om WhatsApp op grotere schaal in te zetten bij de Belastingdienst. De afdelingen Toeslagen en Douane zouden al interesse hebben in het gebruik van WhatsApp, zo laat de Belastingdienst weten aan Frankwatching.
Tegenover de BelastingTelefoon heeft WhatsApp het voordeel dat er bijvoorbeeld een foto of screenshot gestuurd kan worden, en ook wordt de drempel lager gelegd om contact op te nemen met de fiscus. Daarnaast kan WhatsApp er voor zorgen dat er meer mensen tegelijk geholpen kunnen worden. De reactietijd is bij WhatsApp wel langer.
Wanneer WhatsApp breed ingezet gaat worden bij de Belastingdienst is niet bekend. Wel laat een woordvoerder weten dat dit niet dit aangifteseizoen zal zijn.
Bron Frankwatching