Albert Heijn blikt terug op de eigen Appie app. De eigen applicatie van de supermarktketen viert inmiddels haar tienjarige bestaan. Hierbij deelt de supermarkt een aantal interessante statistieken.
Albert Heijn-app tien jaar
In 2009 verscheen de eigen applicatie van Albert Heijn. De app werd toen uitgebracht onder de naam Appie. Inmiddels blikt de supermarktketen op het tienjarige bestaan van de applicatie. Op veel smartphones is de app te vinden, want naar eigen zeggen is de app 3 miljoen keer gedownload inmiddels. Klanten gebruiken de app het vaakst voor het bekijken van de bonusaanbiedingen, dat is de populairste functie.
Het meest bekeken gerecht dit jaar is de ‘superromige spaghetti carbonara’. Daarbij weet Albert Heijn te melden dat circa 50 procent van de klanten de app opent op een iPhone. Het ligt voor de hand dat de andere 50 procent gebruikers met een Android-toestel zijn. Een ander interessant feitje is dat het product dat het vaakst op de boodschappenlijst werd gezet, de komkommer is. Meer dan 1 miljoen keer verscheen de komkommer op het digitale boodschappenlijstje.
In december
In december wil Albert Heijn het tienjarig bestaan vieren met haar klanten. Klanten die hun bonuskaart persoonlijk maken krijgen bijvoorbeeld een sinterklaascadeautje. Daarbij wil de supermarkt klanten helpen met het samenstellen van het kerstmenu. Het moet dan mogelijk worden om gerechten te selecteren, de boodschappen op het lijstje te zetten en de menu’s een persoonlijke touch te geven. Deze kan dan weer gedeeld worden met familie en vrienden.