Albert Heijn is begonnen met een proef waarmee afgeprijsde producten in een app worden weergegeven. De AH Foodsie app wordt getest in een aantal filialen van de supermarktketen. Met de applicatie wil Albert Heijn de voedselverspilling tegen gaan.
AH Foodsie app
Supermarktketen Albert Heijn is begonnen met een proef met de Foodsie-app. Met deze applicatie krijgen consumenten te zien welke producten afgeprijsd zijn met een 35 procent korting sticker. De applicatie moet er voor zorgen dat producten sneller een product met deze sticker kopen.
De sticker wordt in de supermarkt gebruikt voor producten die op of bijna op de datum staan. Volgens Albert Heijn moet de proef er voor zorgen dat er minder voedsel weggegooid hoeft te worden. De applicatie wordt overigens realtime bijgewerkt.
Albert Heijn test de applicatie momenteel in twee vestigingen. Het gaat om de supermarkt in Almere en Diemen. Het is niet bekend of bij een geslaagde proef alle winkels van Albert Heijn inzicht geven in de producten met een 35 procent korting sticker.