Androidify is weer opgedoken in een nieuwe reclamevideo voor Google Android. In een video zijn 300 Android-apparaten te zien die met zijn alle een koor vormen. Met de nieuwe commercial wil Google meer naamsbekendheid creëren voor Android.
Google Japan heeft een verassende tv-reclame uitgebracht om Android te promoten. In de video, die naar verwachting niet in Europa uitgebracht zal worden, zijn driehonderd Android-apparaten zoals smartphones en tablets te zien. Op elk apparaat is een Androidify-karakter te zien die centraal staat in de nieuwe commercial.
Het koor dat de driehonderd apparaten vormt, spelen het stuk “Ode an die Freude” ook wel bekend als “Ode to Joy” van de componist Ludwig van Beethoven, uit de 9e symfonie, ook wel het Europese volkslied genoemd. De video die Google Japan voor de commercial heeft gemaakt ter promotie van Android met Androidify is hieronder te bekijken.
Afgelopen week schreven we ook al over de ‘schattige’ nieuwe reclame om Android te promoten, met dieren in de hoofdrol. Androidify is overigens niet alleen via de applicatie te gebruiken, maar ook via de Androidify website. Vanaf nu is het mogelijk om je Androidify-karakter op te slaan als GIF’je. Op deze manier kan je het snel en gemakkelijk delen met je vrienden via bijvoorbeeld social media.