Facebook heeft nieuwe cijfers bekend gemaakt over het gebruik van de chatdienst Messenger en de Snapchat-kloon Messenger Day. Er is een toename te zien in het gebruik van de twee diensten die Facebook aanbiedt.
Gebruik van Messenger en Messenger Day
Facebook heeft niet alleen de eigen app zelf waarmee je je vrienden kunt laten weten wat je aan het doen bent, en kunt reageren op berichten. Ook berichtendienst Messenger en sinds enige tijd behoort ook Messenger Day tot de features van Facebook.
Het sociale netwerk heeft nu bekend gemaakt dat er momenteel 1,3 miljard mensen gebruik maken van Messenger. In april van dit jaar stond de teller nog op 1,2 miljard en in juli 2016 stond de teller op één miljard actieve gebruikers. Facebook is tevens eigenaar van WhatsApp, dat ook 1,3 miljard actieve gebruikers telt volgens de laatste cijfers.
In maart kwam het netwerk met Messenger Day. Deze dienst toont veel overeenkomsten met Snapchat en Instagram Stories. Via de Messenger app kun je foto’en video’s delen die vervolgens 24 uur lang zichtbaar blijven voor je vrienden. Deze functie telt volgens Facebook 70 miljoen gebruikers. Dit zijn gebruikers die dagelijks gebruik maken van de dienst.