De Efteling heeft de eigen pretpark-app uitgebreid met een nieuwe feature. Het is vanaf nu niet meer nodig in de rij te staan voor eten, maar het gewoon via de app te bestellen.
Efteling: eten via de app
Bij een bezoek aan de Efteling sta je al lang genoeg in de rij als het tegenzit, dan heb je niet ook nog eens zin om in de rij te moeten voor eten. Daar heeft het pretpark wat op bedacht, het bestellen van eten via de Efteling app. Hierdoor moet het mogelijk zijn om op een snellere manier te kunnen eten en drinken.
Sinds eerder dit jaar kun je van verschillende restaurants op het park al de menukaart bekijken, en zien wat je wilt eten, maar nu gaat de Efteling nog wat verder; het bestellen van eten. Het gaat om een test, waarbij gekeken wordt hoe de functie bevalt en wat er wellicht nog anders moet.
Op moment van schrijven kan het bestellen van eten alleen bij ‘De Hongerige Machinist’ in Station de Oost in het pretpark. Er geldt een beperkt assortiment en ook is er een limiet op het aantal bestellingen dat uitgeleverd kan worden, zo laat de Efteling weten. In de app kies je wat je wilt eten en drinken, en wanneer je het op wilt halen. Het betalen gebeurt ook via de app en je hoeft dus alleen maar naar de balie van het restaurant.
Het bestellen van eten via de app is vanaf nu beschikbaar in de Efteling app.