Het doel van sociale netwerken is om mensen te betrekken bij een bericht. Toch kent het ook publieke druk. Facebook zou nu testen uitvoeren met het niet tonen van het aantal likes.
Facebook: aantal likes
“Hoeveel likes heeft mijn foto?”, het is een gedachte die iedereen die vaak wat deelt op Facebook weleens heeft. Het is de publieke druk die het gebruik van het sociale netwerk verslavend kunnen maken. Eerder voerde Instagram testen uit waarbij het aantal likes niet getoond werd aan de rest van de wereld. Nu lijkt Facebook voor haar eigen dienst dit ook te testen.
De informatie hierover is afkomstig van Jane Macnhun Wong. Zij deelt met regelmaat nog niet aangekondigd nieuws omtrent verschillende apps uit de fabriek van Facebook. Met de test wordt dus het aantal likes niet getoond van een bericht, foto of andere update. Alleen voor degene die het bericht zelf gedeeld heeft zou het aantal likes inzichtelijk zijn.
Het doel moet zijn om er minder een competitie van te maken. Zou het voor jou een uitkomst zijn, dat je van anderen niet kunt zien hoe vaak het bericht geliked is? Laat je reactie achter onder dit bericht.
Via Twitter