Huawei komt met eigen winkels naar Europa. Het Chinese merk spreekt over ‘Huawei Space’ als naam voor de flagship store. Eerder zagen we Huawei vooral terug als pop-up stores, maar nu pakt het merk het grootser aan. Het volgt hierbij het voorbeeld van Apple en Samsung.
Huawei Space winkel in Europa
Vandaag heeft Huawei de deuren geopend van haar eerste flagship store buiten China. De eerste vestiging in Europa van Huawei Space, zoals de winkel wordt genoemd, vinden we in het Spaanse Madrid, aan de drukke ‘Gran Via’. Het merk volgt hiermee de stappen die andere merken hebben gezet met eigen winkels. Zo opende Samsung onlangs een eigen winkel in Utrecht en kennen we van Apple natuurlijk de eigen Apple Store op verschillende plaatsen in binnen- en buitenland.
Het winkelconcept heet Huawei Space en is 1100 vierkante meter groot. De winkel is verdeeld over twee verdiepingen met (gratis) producttrainingen, ondersteuning en masterclasses. Hierbij kunnen klanten niet alleen kennis opdoen van Huawei-producten, maar ook aan de slag met de mogelijkheden van fotografie.
Bestaande en toekomstige productmogelijkheden worden in Huawei Space getoond en kunnen door klanten zelf ervaren worden. Op dit moment is er één winkel in Europa, zoals gezegd in Madrid, en zal er later dit jaar een vergelijkbare winkel geopend worden in het Spaanse Barcelona. In de winkel kunnen producten bekeken en uitgeprobeerd worden. De focus ligt dus als eerst op Spanje, maar het is niet onlogisch als we Huawei winkels ook in andere landen gaan zien. Over een komst naar Nederland is helaas nog niets bekend gemaakt.