De release van de vouwbare smartphone, de Samsung Galaxy Fold, gaat later plaatsvinden dan verwacht. Het toestel wordt getroffen door hardwareproblemen. Dit zorgt ervoor dat de smartphone flink vertraagd is.
Galaxy Fold vertraagd
De Samsung Galaxy Fold is de eerste vouwbare smartphone welke beschikbaar komt voor het brede publiek. Vorige week verscheen in het nieuws dat er meerdere testexemplaren voor reviewers getroffen waren door problemen. Hierbij stopte een deel van het scherm ermee, of ontstonden er andere problemen.
Volgens The Wall Street Journal spreekt een rapport over problemen met het scharnier. De druk van het scharnier zou het beeldscherm kunnen beschadigen. Oorspronkelijk zou Samsung de smartphone op 26 april willen uitbrengen in de VS. In Nederland zou de pre-order op 26 april starten, maar het ziet er naar uit dat dit ook uitgeschakeld wordt. We hebben Samsung om een reactie gevraagd en zullen het artikel updaten zodra er meer bekend over is.
De release van de Galaxy Fold is nu tot ten minste eind mei uitgesteld. Een definitieve datum is nu niet bekend. In China zijn ook enkele persevenementen uitgesteld. Deze waren oorspronkelijk gepland voor 23 en 24 april. Een nieuwe datum is hiervoor nog niet genoemd.
Update 19:37 uur:
Samsung heeft de volgende reactie gegeven over de vertraging:
We recently unveiled a completely new mobile category: a smartphone using multiple new technologies and materials to create a display that is flexible enough to fold. We are encouraged by the excitement around the Galaxy Fold.
While many reviewers shared with us the vast potential they see, some also showed us how the device needs further improvements that could ensure the best possible user experience.
To fully evaluate this feedback and run further internal tests, we have decided to delay the release of the Galaxy Fold. We plan to announce the release date in the coming weeks.
Initial findings from the inspection of reported issues on the display showed that they could be associated with impact on the top and bottom exposed areas of the hinge. There was also an instance where substances found inside the device affected the display performance.
We will take measures to strengthen the display protection. We will also enhance the guidance on care and use of the display including the protective layer so that our customers get the most out of their Galaxy Fold.
We value the trust our customers place in us and they are always our top priority. Samsung is committed to working closely with customers and partners to move the industry forward. We want to thank them for their patience and understanding.
Update 23/04, 17:51 uur:
Inmiddels hebben we een Nederlands statement van Samsung ontvangen;
We hebben onlangs een compleet nieuwe mobiele categorie onthuld: een smartphone waarin we meerdere nieuwe technologieën en materialen hebben toegepast om een scherm te creëren dat flexibel genoeg is om te vouwen. Wij voelen ons gesteund door de positieve reacties over de Galaxy Fold.
Hoewel veel reviewers het grote potentieel van het toestel met ons hebben gedeeld, hebben sommigen ons ook laten zien dat het toestel verdere verbeteringen nodig heeft om de beste gebruikservaring te kunnen garanderen.
Om deze feedback goed te beoordelen en verdere interne testen uit te voeren, hebben we besloten de release van de Galaxy Fold uit te stellen. In de komende weken willen we de nieuwe releasedatum bekendmaken.
Uit de eerste inspectie van de gerapporteerde problemen met het display blijkt dat deze verband kunnen houden met de impact op de bovenste en onderste blootgestelde delen van het scharnier.
Wij nemen maatregelen om de displaybescherming te versterken. We zullen ook de handleiding over het gebruik van het display verbeteren, inclusief de beschermlaag, zodat onze klanten het meeste uit hun Galaxy Fold kunnen halen.
Wij waarderen het vertrouwen van onze klanten. Zij zijn altijd onze topprioriteit. Samsung is vastberaden nauw samen te blijven werken met klanten en partners om de sector vooruit te helpen. Wij bedanken hen voor hun geduld en begrip.