Telecomprovider KPN heeft bekend gemaakt dat het gaat stoppen met een aantal merken die onder de vlag van KPN vallen. Het gaat om Yes Telecom, Telfort en XS4ALL. Een opmerkelijke stap voor de groengekleurde provider.
KPN stopt met Telfort
In een persverklaring heeft KPN bekend gemaakt dat het bedrijf de activiteiten van providers Telfort, XS4ALL en Yes Telecom gaat overnemen. De provider wil alle focus leggen op het KPN-merk met gecombineerde diensten. Daarbij wil het de sterke eigenschappen van de providers meenemen, zo zegt KPN. Dit betekent volgens de groene provider; de hoogst gewaardeerde service van XS4ALL, de betaalbare voordeeldiensten van Telfort en de persoonlijke service en deskundig zakelijk advies van Yes Telecom.
In de loop van 2019 en 2020 zullen er geen nieuwe abonnementen aangeboden worden van Telfort, XS4ALL en Yes Telecom. Dit geldt voor zowel particulieren als voor zakelijke klanten. Op een gegeven moment zullen de merken ook uitgefaseerd worden en blijft KPN over. Voor bestaande klanten zal er niks veranderen, zo wordt benadrukt in de verklaring. Vorig jaar werd al bekend dat het bedrijf wou snijden in de kosten en daarmee 350 miljoen euro wou besparen. Ook moest de organisatie simpeler worden ingericht. Vermoedelijk zullen er ook banen verdwijnen, zo werd eerder gesuggereerd.
Het afscheid van de andere merken is opvallend. XS4ALL is voor velen een vertrouwde naam als het gaat om service. De provider vierde onlangs haar 25e verjaardag; het was de eerste provider in ons land. In 1998 werd de provider overgenomen door KPN. In 2005 werd Telfort door KPN ingelijfd. Een exacte datum voor het verdwijnen van de diensten is niet bekend. Zover bekend blijven andere dochtermerken van KPN wel bestaan, zoals Simyo en Solcon.
KPN komt wel met goed nieuws voor bestaande klanten. In april wordt begonnen met het aanbieden van extra voordelen aan klanten die KPN- en Telfort-producten met elkaar combineren.