Vodafone Nederland kampt op dit moment met een grote storing waardoor het niet mogelijk is om een dataverbinding te maken of gesprekken te kunnen starten of beantwoorden. De storing begon rond kwart over twee vanmiddag.
Storing Europees merkbaar
Eerder vanmiddag liet de rode provider al weten dat gebruikers het beste op 3G konden overschakelen om alsnog bereikbaar te kunnen blijven. Inmiddels zijn de problemen zo groot dat ook dat niet altijd meer lijkt te werken. Gebruikers melden vanuit het hele land problemen met de provider en ook Hollands Nieuwe, die gebruik maakt van het netwerk van Vodafone heeft problemen.
Op diverse fora is ook duidelijk dat wanneer er gebruik gemaakt wordt van roaming dat het opzetten van een dataverbinding mislukt. Meer informatie vanuit Vodafone is nog niet bekend, ook heeft de provider nog geen zicht op een oplostijd. Eerder deze maand werden klanten ook al getroffen door een storing in de dienst.
Update 17:22: Vodafone zegt signalen te ontvangen dat het telefoneren langzaam weer op gang komt. Over dataverbindingen laat de provider nog niets los.
Update 18:58: De problemen met de dataverbinding bij klanten is nog altijd aanwezig. Via social media laat Vodafone weten dat het nog altijd hard werkt aan een oplossing. Daarmee duurt de storing nu al circa 5 uur.
Update 20:40: Nog altijd duurt de storing voort, langzaam lijkt de dienst te herstellen. Vodafone heeft de storing nog niet als opgelost aangemerkt.
Update 21:54: Een groot deel van de 4G-dataverbindingen werkt weer, bellen via 2G en 3G was al even mogelijk. Meldt Vodafone zojuist via Twitter, wanneer de storing helemaal is verholpen kan het bedrijf nog altijd niet zeggen.
Update 30-10-2018 0:45: Vodafone meldt dat de storing is opgelost, klanten moeten weer zonder problemen van het 4G-netwerk gebruik kunnen maken.