Internetbankieren via de apps van ABN Amro, ING en Rabobank wordt een stukje moeilijker gemaakt vandaag. Door verschillende DDoS-aanvallen werken de applicaties en financiële diensten met regelmaat niet vandaag.
DDoS-aanvallen bij ING, Rabobank en ABN Amro
Verschillende grote Nederlandse banken hebben te maken met DDoS-aanvallen. Bij de aanvallen wordt een site belaagd met grote hoeveelheden data, waardoor servers overbelast raken. ABN Amro kreeg er dit weekend mee te maken en gisteravond begonnen de problemen hierdoor bij ING. Inmiddels is ook de Rabobank doelwit van de aanvallen, waardoor er een storing ontstaat.
De DDoS-aanvallen zorgen ervoor dat klanten problemen ondervinden met zowel internetbankieren via de website van de bank als via de app. Mobiel bankieren, internetbankieren en het betalen via iDeal wordt hierdoor voor een groep klanten onmogelijk gemaakt. Pinnen is wel mogelijk. De banken benadrukken dat het een aanval is op de servers en dat er geen zorgen gemaakt hoeft te worden over je gegevens en je privacy.
Niet iedereen ondervindt hinder van de DDoS-aanvallen. Zo kan het gebeuren dat je de ene keer wel kunt inloggen en de andere keer niet. De aanvallen bij ABN Amro en ING zijn als het goed is nu voorbij. Vooral bij de Rabobank zouden de problemen nu optreden.