Advertenties proberen steeds vaker nuttig te zijn, zoals een reminder-advertentie die vaak opduikt nadat je een specifiek product hebt gezocht. Soms dagenlang verschijnen er advertenties waarin je herinnerd wordt omdat je misschien toch nog dat ene product wil aanschaffen. Vanaf nu heb je hier meer controle over.
Reminder-advertenties kunnen ook uit
Heb je net besloten dat ene product niet te kopen wordt je dagenlang lastig gevallen met reminder-advertenties. De adverteerder wil je immers overtuigen het product alsnog te kopen. Via Google’s advertentie-instellingen kun je dergelijke reminder-advertenties verbergen. In datzelfde scherm heb je ook de mogelijkheid om gepersonaliseerde advertenties in zijn geheel uit te schakelen.
In de toekomst zal het ook mogelijk zijn om bepaalde advertenties binnen YouTube, Zoeken en Gmail uit te schakelen. Bij individuele advertenties kun je al langer aan geven dat je deze niet meer wilt zien. In veel van de Google advertenties is daarvoor een klein kruisje zichtbaar rechtsboven in de advertentie. In 2017 ontving via deze manier 5 miljard reacties over irrelevante advertenties. Wil je je persoonlijke advertentie instellingen aanpassen dan ga je naar adssettings.google.com.