Klanten van verschillende telecomproviders melden problemen met bijvoorbeeld bellen. DroidApp heeft berichten binnengekregen van verschillende klanten, waaronder die van Tele2. De storingen zijn vermoedelijk het gevolg van de zware storm van gisteren.
Storingen bij providers
DroidApp heeft signalen ontvangen van verschillende klanten die problemen ondervinden met het mobiele netwerk. De stormschade van gisteren, op donderdag 18 januari 2018, heeft door heel het land voor problemen gezorgd. Zo ook bij mobiele providers. Klanten zouden problemen ondervinden met het opzetten van een telefoongesprek of überhaupt het opzetten van een verbinding.
Tele2
Uit Noord-Brabant krijgen we meldingen over onder andere het netwerk van Tele2. Sinds gisteren is het voor een aantal klanten niet mogelijk om te bellen of om gebeld te worden. Wanneer er wel een verbinding opgezet kan worden, is de gesprekskwaliteit erg slecht en valt het gesprek met grote regelmaat weg, dit blijkt ook uit testen van DroidApp.
DroidApp heeft contact gehad met Tele2. Zij geven aan dat er inderdaad problemen zijn met het netwerk. De storm heeft schade veroorzaakt aan antennes en masten en deze moet handmatig hersteld worden, zo laat het bedrijf ons weten. Het probleem is weliswaar bekend, er kan geen periode aangegeven worden waarin de problemen weer verholpen zouden zijn.
Vanuit het hele land komen er meldingen binnen. Niet alle klanten hebben last van de problemen met het netwerk, en sommigen kunnen wel internetten maar niet bellen.
We hebben ook enkele signalen ontvangen van andere telecomproviders. We horen het graag als jij ook problemen hebt ondervonden met het bellen, gebeld worden of internetten via het mobiele netwerk. Laat hiervoor een reactie achter onder dit bericht.