Gebruikers van een Apple iPhone en Samsung-toestel zullen veel minder vaak overstappen naar een toestel van een ander merk. Degenen met een LG zouden juist de laagste loyaliteit kennen, zo blijkt uit nieuw Nederlands onderzoek.
We zijn loyaal aan Samsung
Samsung is het meest verkochte smartphonemerk ter wereld. Dat is niet heel gek, want het merk komt steeds met nieuwe interessante toestellen, waaronder de Samsung Galaxy S8 en Galaxy S8+. Uit onderzoek van Telecompaper blijkt dat we in Nederland loyaal zijn aan Apple en Samsung. De kans dat deze gebruikers overstappen naar een ander merk is erg klein.
Uit het onderzoek komt naar voren dat 88 procent van de iPhone-bezitters en 84 procent van de Samsung-bezitters voor het volgende toestel zal kiezen voor een smartphone van datzelfde merk. Dit is bij andere merken tussen de 50 en 60 procent. Daarbij kent Microsoft-Nokia de laagste loyaliteit met 47 procent. Dat is niet heel gek, de Lumia toestellen draaien op Windows Phone en de ontwikkeling daarvan is niet heel veelbelovend.
Klanten van LG zijn ook niet heel loyaal aan hun merk. 49 procent van de LG-bezitters zou een volgende keer weer kiezen voor een LG toestel. In het verleden heeft LG last gehad van bootloop problemen, maar het is niet gezegd dat het ook hiermee te maken heeft. In het onderzoek staat verder dat 35 procent van de Nederlanders binnen nu en een jaar verwacht een nieuwe telefoon aan te schaffen.