Vanmorgen werd een grote groep Android-gebruikers wakker met de mededeling ‘Actie op account vereist’. Het lijkt erop dat door een fout accounts zijn uitgelogd en er opnieuw ingelogd moet worden bij de accounts.
Opnieuw inloggen bij Android
Verschillende Android-bezitters laten aan DroidApp weten dat zij vanochtend opnieuw moesten inloggen bij hun Google-account. Vannacht is door een fout bij verschillende gebruikers automatisch uitgelogd en er verscheen een melding in de statusbalk dat er opnieuw actie op account vereist is. Wanneer op inloggen geklikt wordt hoeven niet altijd opnieuw de gegevens ingevoerd te worden, zo melden gebruikers aan DroidApp.
Google is inmiddels op de hoogte van het probleem. Zij laten weten dat er geen link wordt gelegd met beveiligingsproblemen of phishing. De reactie van Google is als volgt;
“We’ve gotten reports about some users being signed out of their accounts unexpectedly. We’re investigating, but not to worry: there is no indication that this is connected to any phishing or account security threats.
Please try to sign-in again at accounts.google.com and if you cannot remember your password, please use this link to recover your password. If you use 2-Step Verification, there may have been a delay in receiving your SMS code. Please try again or use backup codes.”
DroidApp-lezers melden ook andere problemen na de fout met het uitloggen. Zo worden gebruikers met verschillende ‘gekoppelde’ apparatuur ook verrast. Lezer Henk meldt dat de Nest thermostaat en de OnHub router ook opnieuw gekoppeld moet worden.