Webwinkel Coolblue heeft vandaag definitief een punt gezet achter de verkoop van abonnementen. Het gaat om abonnementen voor de smartphone in combinatie met een toestel, maar ook sim-only abonnementen. Dit alles is te danken aan de nieuwe regelgeving rondom het aangaan van een mobiel abonnement.
Coolblue abonnementen
Vanaf vandaag, 1 februari, is het niet langer meer mogelijk om telefoonabonnement af te sluiten bij Coolblue. De webwinkel biedt mobiele abonnementen niet langer meer aan. Medio januari wist DroidApp al te melden dat Coolblue zou stoppen met abonnementen. De reden hiervan is dat de nieuwe telecomwet, waarbij een abonnement in combinatie met toestel gezien wordt als lening, voor teveel complexiteit zorgt. Coolblue wil problemen voorkomen en trekt daarom de stekker uit de mobiele abonnementen.
Naast toestel-abonnementen is ook per vandaag de verkoop van sim-only abonnementen gestaakt. Klanten die voor 1 februari 2017 een abonnement hebben afgesloten (en die mogelijk later ingaat), zullen gewoon worden geholpen. Losse toestellen blijven wel verkocht worden en daar wordt nu ook verder op gefocust, zo liet Coolblue in januari aan DroidApp weten.
Andere webwinkels stoppen zover bekend voorlopig niet met het verkopen van telefoonabonnementen.