Bij KPN is het mogelijk om je abonnement zes maanden voor afloop te verlengen. Dit is aanzienlijk eerder dan bij andere providers. Echter heeft DroidApp berichten gekregen dat dit termijn volgende week wordt verkort. Hierdoor moeten KPN klanten met een mobiel abonnement langer wachten tot zij kunnen verlengen.
KPN abonnement verlengen
Klanten van KPN kunnen tot op heden zes maanden voor de einddatum van het contract hun abonnement verlengen. Bronnen, waaronder webwinkel Coolblue, melden aan DroidApp dat dit per 7 november 2016 gaat veranderen. In plaats van zes maanden van tevoren, wordt dit vier maanden van tevoren. Voor klanten waarvan het abonnement bijvoorbeeld in juni 2017 afloopt, betekent dit dat zij niet vanaf december 2016 maar vanaf februari 2017 mogen verlengen.
Vier maanden van tevoren verlengen
DroidApp heeft KPN om een reactie gevraagd wat de reden is van het verkorten van het verlengtermijn. Volgens KPN heeft dit te maken met de wens van klanten. “Klanten die zes maanden van tevoren verlengen geven aan dat zij deze periode van een half jaar te lang vinden voordat hun nieuwe abonnementsvorm ingaat. Dit heeft KPN mede doen besluiten om de verlengtermijn terug te schroeven naar vier maanden.”
Mobiel abonnement
Klanten waarvan het contract op dit moment verlengbaar is, kunnen overigens nu ook verlengen. Wanneer je echter na 7 november nog niet vier maanden voor de einddatum hebt, zal je moeten wachten totdat het weer mogelijk is om te verlengen.
Overstappen naar een andere provider met nummerbehoud kan en blijf twee maanden voor einddatum mogelijk. Bij andere providers worden verschillende termijnen gehanteerd voor het verlengen van een mobiel abonnement. De Nederlandse providers T-Mobile, Tele2 en Vodafone hanteren ook een periode van vier maanden.