Google breidt de resultaten met beoordelingen verder uit. Wanneer je zoekt naar een restaurant, hotel, winkelketen of andere voorziening, krijg je niet meer enkel de beoordelingen uit Google Maps te zien. Het lijkt erop dat Google derde partijen ook toegang wil geven.
Beoordelingen in Google
Recensies over een restaurant, bioscoop of andere voorziening komen we genoeg tegen op Google Maps. Google lijkt nu echter ook de deur opengezet te hebben voor derden. Beoordelingen over een bekende winkelketen zien we direct bij de kaart met locatie-informatie. Denk aan beoordelingen die over het bedrijf zijn geschreven op Facebook, de Telefoongids, Wugly, Iens, Eet, Openingstijden of andere platformen waarbij een recensie herkend kan worden.
Tot nu waren het enkel de beoordelingen die in Google Maps waren geplaatst, die getoond werden. Niet bij iedere locatie worden beoordelingen van andere platformen getoond. Hiervoor moet er een bepaald stukje code in de website van die partij verwerkt zijn. De functie duikt overigens alleen op bij het zoeken in de website van Google. In Google Maps zijn de extra beoordelingen niet te vinden.
Eerder voegde Google ook al een andere handige functie toe aan de dienst. Zo kan je bij een locatie ook zien hoeveel tijd mensen gemiddeld doorbrengen bij een voorziening. Ook deze functie is nog niet in Google Maps verwerkt.