De kaarten-app Google Maps is een erg populaire dienst. Dagelijks bezoeken miljoenen mensen van over de hele wereld naar een plaats of bedrijf. Google heeft nu bekend gemaakt te willen experimenteren met het vertonen van reclame in Google Maps; een stap die er best lang aan zat te komen, komt er nu echt.
Reclame in Google Maps
Google is voor het grootste deel van haar omzet afhankelijk van reclame-inkomsten. Nu wil het bedrijf ook advertenties gaan tonen in Google Maps, de populaire kaartendienst van Google. Zo wil het bedrijven de mogelijkheid geven om bijvoorbeeld het logo van een bedrijf op de kaart te tonen.
Bij het aantikken van het desbetreffende bedrijf kan er daarnaast bijvoorbeeld een aanbieding getoond worden, die ook nog eens gepersonaliseerd zou kunnen worden. Zo kan het zijn dat wanneer je zoekt naar een bloemenwinkel of supermarkt, je eerst een gepromoot resultaat te zien krijgt, en dan de rest van de resultaten. Dat het gaat om een advertentie is te zien aan het paarse ‘Ad’ icoontje.
Ook naar Nederland?
Voor de Verenigde Staten is de komst van advertenties in Google Maps zeker. Of we op (korte) termijn in Nederland en België ook reclames gaan zien zoals van de Albert Heijn of Quick, dat is niet bekend.
Bron Google