Google is bezig met een aantal veranderingen in de Google Play Store. Een van de nieuwe mogelijkheden die beschikbaar zal komen is de weergave van applicaties waarin advertenties te vinden zijn. In een oogopslag moet dit voortaan voor gebruikers duidelijk worden. Een andere nieuwe ontwikkeling is het samenvoegen van beoordelingen van apps en games in de Google Play Store.
Google Play Store
Google heeft nieuwe mogelijkheden aangekondigd voor de Google Play Store. Het eerste wat toegevoegd gaat worden is het advertentie-label. In de Google Play Store moet het voortaan voor gebruikers direct duidelijk zijn of er advertenties in de applicatie aanwezig zijn. App-ontwikkelaars moeten voor 11 januari 2016 dit aangeven in het Developer Console.
Zowel op de smartphone als in de webversie van de Play Store zal indien aanwezig het label ‘bevat advertenties’ getoond worden. Op dit moment is dit label al zichtbaar voor de sectie ‘Familie’ en zal in januari vermoedelijk dus ook voor de rest van de apps en games getoond gaan worden.
Lees ook: Google Play Store laat vanaf nu advertenties zien in Nederland
Samenvoegen reviews
Een nieuw experiment van Google voor de Play Store is het samenvoegen van recensies en hiervan de hoogtepunten uitlichten. Wanneer er over een app bijvoorbeeld vaak geschreven wordt dat hij makkelijk te gebruiken is, dan zal dit als titel getoond worden met de quotes in de begeleidende tekst.
In de Play Store kan momenteel wel ervoor gekozen worden om beoordelingen van apps te sorteren op nuttigheid, maar een degelijk overzicht moeten we nog steeds missen. Het algoritme voor de weergave van de beoordelingen moet beter. Google is gestart met het uitrollen van deze functie naar een kleine groep gebruikers. De hoogtepunten moeten de gebruikers sneller en duidelijker overzicht geven in de kwaliteit van de app. Of de nieuwe weergave van recensies breed uitgerold gaat worden, is niet bekend.
Bron Androidpolice