Een groot aantal providers bieden de mogelijkheid om aankopen in de Play Store af te rekenen via je telefoonrekening. Hoe werkt het nou eigenlijk, betalen via je provider? In deze tip leggen we uit hoe je betalen in de Play Store op zo’n manier in kunt stellen dat je voortaan de kosten op je factuur ziet.
Apps betalen via je factuur
Verschillende providers in Nederland bieden je de mogelijkheid om betaalde apps te betalen via je telefoonrekening. Hierdoor hoef je geen creditcard meer te gebruiken, geen PayPal-account aan te maken en geen Play Gift Card te kopen. De providers die in Nederland het betalen via telefoonrekening ondersteunen zijn KPN/Hi, Vodafone, T-Mobile en sinds deze week ook Telfort. In dit stappenplan leggen we je uit hoe je het betalen met je abonnement in kunt schakelen.
- Open de Google Play Store.
- Zoek de (betaalde) content die je wilt kopen, dit kan muziek, een app, een film, game of boek zijn.
- Druk op de groene button met het bedrag en accepteer de permissies die weergegeven worden in het venster.
- Vervolgens verschijnt er een scherm waar je kunt afrekenen.
- Druk op het groene pijltje, rechts van het bedrag en kies hier voor ‘betaalmethoden’.
- Selecteer hier betalen via mijn naam provider rekening.
- Vervolgens kan je het desbetreffende item aanschaffen en vind je het betaalde bedrag op je factuur van deze maand staan.
Op deze manier kan je ook betalen met je creditcard, je Play Store tegoed, je PayPal-account of kan je een Play Gift Card inwisselen. Veel providers hanteren een maximum bedrag van bijvoorbeeld 20 euro per app en een bepaald bedrag per kalendermaand. Wil je voorkomen dat er apps gekocht worden door bijvoorbeeld je kind die met je smartphone speelt? Lees dan ook onze tip voor het instellen van Ouderlijk toezicht in de Play Store.