Wie kent ze niet? De uitnodigingen op Facebook voor de verschillende games. Heb je nog een leven voor me voor Candy Crush? Of wil je klant worden bij Tasty Tale? Inmiddels heeft Facebook ook door dat gebruikers gek worden van de uitnodigingen voor spelletjes en hier gaat het sociale netwerk wat aan doen.
Facebook uitnodigingen
Facebook gaat de uitnodigingen voor games op de schop gooien. In India heeft Facebook oprichter Mark Zuckerberg tijdens een Q&A bekend gemaakt hiervoor een oplossing te verzinnen. Welke oplossing dit precies gaat worden, is nog niet bekend gemaakt. Volgens Zuckerberg stond dit item al langer op de takenlijst, maar kreeg het van Facebook geen prioriteit, dat zal nu veranderen.
Een bekend voorbeeld van uitnodigingen voor games is Candy Crush. Door vrienden uit de nodigen krijgen de spelers van het snoep-spel extra levens. Veel game-ontwikkelaars hebben hun populariteit te danken aan de uitnodigingen die door spelers van het spel flink gedeeld worden. Het is helaas nog niet bekend wanneer de Facebook uitnodigingen aangepakt zullen worden.
Bron WSJ